Joogaa silkin kannattelussa

Ilmajooga

Ajanvaraus ilmajoogaan

Tuntikalenterista löydät kaikki tulevat tunnit ja kurssit.
Vihreä = Avoin tunti, jolle on tilaa. Vain alkeiskurssin käyneille.
Punainen = Suljettu kurssi (ilmoittautuminen vain sähköpostilla) tai täynnä oleva tunti. Varasijoille kannattaa kuitenkin ilmoittautua.

Varaathan aina paikan joko omilla tunnuksillasi (saat ne korttioston yhteydessä) tai ilman tunnuksia WhatsAppilla +358405084086.

Liikkuvuutta, ryhtiä ja voimaa

Ilmajooga on joogan laji, jossa katosta riippuva ilmajoogaliina tai -silkki tukee, kannattelee ja haastaa. Liinan avulla voi harjoitella asentoja, mitä tavallisessa joogassa ei pysty tekemään. Liina mahdollista myös inversion eli roikkumisen pää alaspäin. Ilmajooga on lempeää ja rauhallista tai haastavaa ja dynaamista. Ihan miten itse haluat.

Lue lisää ilmajoogan vaikutuksista
  • Parantaa ryhtiä
  • Vähentää kiputiloja esimerkiksi selässä tai lonkissa
  • Pidentää ja vapauttaa tilaa selkään, lonkkiin ja ylävartaloon aivan ainutlaatuisella tavalla
  • Vähentää stressiä, parantaa stressinsietokykyä, kehittää keskittymiskykyä ja läsnäolon taitoja, löytää työkaluja mielen rauhoittamiseen
  • Parantaa hapenottokykyä ja saada lisää tilaa hengitykselle lisäämällä liikkuvuutta rintakehään ja vahvistamalla hengityslihaksia
  • Löytää kehostasi ja mielestäsi uusia ulottuvuuksia, sopeutumista ja joustavuutta
  • Lisätä rohkeutta ja saada onnistumisen kokemuksia
  • Pitää hauskaa ja nauttia hetkestä
  • Lisätä ihailua herättävän kuvan instagramiin tai uuden profiilikuvan facebookiin
  • Kuten jooga yleensä, ilmajoogaa ei voi kertoa. Se pitää kokea.
Ilmajooga ja hengitys

Hengittämällä oikein ja täydellä kapasiteetilla voimme tasapainottaa hermostoa, säädellä sydämen sykevälivaihtelua, laskea verenpainetta ja stressihormonien määrää kehossa, parantaa nestekiertoa ja immuunipuolustusta. Palleahengitys hieroo sisäelimiä ja pitää rangan ja rintakehän joustavana, ylläpitää ryhtiä ja vaikuttaa tunteiden säätelyyn sekä kivunhallintaan.

Ilmajoogassa hengitykseen keskittyminen pitää läsnäolon omassa kehossa ja hetkessä ja palauttaa arjen kiireistä ja haasteista. Ilmajoogasilkin antama vastus vahvistaa hengityslihaksia. Toisaalta rintakehää ja selkää ainutlaatuisella tavalla avaavat liikkeet tekevät hengitykselle tilaa kulkea vapaammin.

Hengitysharjoitus voi saada myös uusia ulottuvuuksia esimerkiksi silkin sisällä tehtävissä asanoissa, joissa silkki myötäilee kehoa ja hengitystä.

Ilmajoogan avulla voit esimerkiksi

  • Lisätä liikkuvuutta ja notkeutta, nesteyttää kehoa ja vilkastuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa
  • Kehittää kehonhallintaa ja tasapainoa, vahvistaa kehontuntemusta
  • Voimistaa lihaksia, erityisesti keskivartaloa

Yksityistunnit

Sulle kans? Polttarit, työporukan virkistyspäivä, kaveriporukan illanvietto, mitä vaan! Myös pikkujouluihin ehdottoman hyvä. Kysy lisää yksityistunneista.

Laura Hotari, joogaohjaaja
laura.hotari@innote.fi

Facebook ilmajooga Valkeakoski